En ledig helg

En mysig helg, med mycket bus..

Allt började i torsdags när vi hade personal aktivitet/fest.. Vi körde lasergame i Piteå.. Själv så tyckte jag att jag var ritkigt duktig, men vad händer? Jo, vårat lag hamnar sist. Inte alls bra, jag som var så laddad för vinst. Efter lasergame så åkte vi vidare hem till mig och drack en cider eller två och sjöng singstar för hela slanten, men kvällen slutade hyffsat tidigt.

I fredags så började jag jobba kl 11.3, men hade en kort pass och slutade redan kl 14. Gick vidare till HK och lämnade vissa grejer. Sen väntade stan otåligt på mig, jag köpte nya knästrumpor och ett rosa band, dagen till ära. Sen mötte jag upp Emma och vi åkte på Ica Maxi och inhandlade allt för våran tjejmiddag. Det blev fläskfilé och färsk pasta och pannacotta med frysta hallon till efterrätt.  Mycket gott.. Vilken vi drack ett glas vin till.. Vi var 6 tjejer, men tyvärr så var vi bara 4 st som gick vidare ut på Cleo. På Cleo hade vi super roligt.. Dansade så att det nästan blev hål i golvet. Och dagen till ära så snöade det när jag satt i taxin på väg hem.


Vad hände då på lördagen? Jag vaknade ut av att det ringde på dörren, jag kollade ut vem du skulle kunna vara och där står två gamla damer i 70 års ålderna, jag öppnar lite försiktigt och undrar vad de vill mig, joo de var från jehovas, jag kände att allt bara rann ur mig.. Där stod jag i min morgonrock med håret och alla håll och lyssnar på jehovas, vilken lördag tänkte jag.. Men dagen fortsatte, jag och Emma åkte till stan och satte oss och drack en kaffe och pratade i en evighet och livet. Vad som skulle hända härnäst. Vi åkte sen till Emma för att hämta party kläderna och fortsatte sen till mig för att äta våran exklusiva ungns pizza.. Vi gjorde oss snyggare än någonsin och äntligen blev det kväll och festen var i gång.. Även denna kväll hamnade vi på Cleo, men slutade inte lika roligt som kvällen innan..


Idag, söndag.. Vaknade sent, kl 13.. Klev upp och satte mig vid datorn och skrev klart mitt Personliga brev som jag känner en oerhör lycka över att jag skrivit klart.. Nu är det bara fin liret kvar.. Emma kom och hämade mig och Daniel, åkte på Max och åt ett förtjänat mål mat, sen väntade innebandyn.. Förstod inte vad jag gjorde där, jag var slut i hela kroppen, huvundvärken påminnde mig och dagen innan och jag ville bara gå, men jag tog mig igenom hela träningen och när jag lyckligt gick därifrån kände jag att jag faktiskt var glad att jag gick dit. Jag kan ju inte vara missbruka alkohol när jag är ledig utan göra något bra för kroppen också..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0